цільова аудиторія
Брендинг

Цільова авдиторія (ЦА): як визначити та навіщо це потрібно.

Цільова авдиторія (ЦА) – це група людей, яка потенційно може потребувати вашої послуги або товару. Ця група має загальні характеристики.

Наприклад:

  • живуть в одній місцевості
  • однієї статі
  • одного віку
  • мають подібний дохід
  • читають однакові ЗМІ

Чому знання цільової аудиторії є одним із головних складових побудови платформи Бренда.

Зміст

група людей розгллядається через збільшуюче скло як цільова аудиторія

Ви вже визначилися зі своїм товаром чи послугою? Тоді наступний етап для побудови платформи Бренда – визначення та опис цільової аудиторії (ЦА). А визначення її розмірів та тенденцій буде основою для економічних розрахунків.

Саме для цієї ЦА ви створюватимете комунікації через образ Бренда:

  • Вигадувати назву, створювати слоган, візуальне зображення
  • Вибирати майданчики, на яких розміщується реклама
  • Вибирати методи комунікацій. Що це? SMM, Таргетована реклама, E-mail маркетинг чи контекстна реклама?

Наприклад:

Налаштування націлювання робиться на певну ЦА, тому реклама показуватиметься вибраній групі людей із певними загальними характеристиками (ЦА). І тому ви повинні описати свою ЦА перш ніж почати націлення.

  • Будувати канали просування
  • Створювати сайт
  • Підлаштовувати стиль текстів та візуальні образи;
  • Розробляти пакування продукту та ін.

Незнання чи правильне, не детальне визначення цільової аудиторії (ЦА) може призвести до того що, що ваш продукт нічого очікувати потрібен такій кількості споживачів, у якому ваш проєкт буде рентабельним чи бюджет реклами буде значно завищено.

Сформулювати грамотний офер: дізнатися про проблему клієнтів та пообіцяти її вирішення.

Як визначається цільова аудиторія

Для нового проєкту я порадила б наступні методи визначення цільової аудиторії

  • Вивчення ЦА конкурентів
  • Вивчення споживачів та конкурентів дозволить вам ознайомитися зі своєю ЦА.! Саме так ви зможете спроєктувати свою УТП (унікальну торговельну пропозицію)
  • Побудова прогнозів на основі попереднього досвіду роботи з аналогічними продуктами
  • Проведення опитувань, інтерв’ю, анкетування

Де проводити дослідження

Звичайно найзручнішими та недорогими майданчиками для проведення досліджень служать соціальні мережі.

Ви хочете визначити свою ЦА або запропонувати новий товар та послугу? Тобто сегментувати свою ЦА? Проведіть опитування у блозі, на сайті.

Ви також можете проаналізувати свої посади в розділі аналітики.

Сегментація цільової аудиторії

Може виявитися, що потенційні споживачі вашого товару становлять не однорідну аудиторію, і тоді розумніше провести сегментацію. Треба розуміти, що точна сегментація це точний опис ЦА. Отже, буде точнішим звернення до споживача.

Схематично ЦА можна представити так

структура ЦА

Сегментацію треба проводити за всіма групами

Основні Принципи сегментації цільової аудиторії

  • географічний;
  • демографічний;
  • соціально-економічний;
  • поведінковий;
  • психографічний;
  • по відношенню до інновацій;
  • по каналах маркетингу.

Для кожної групи скласти портрет споживача, який найточніше показує групу, так званий Аватар

На практиці провести вивчення ЦА та сегментування ЦА можна за допомогою Посібник Як створити свій Бренд самостійно за 5 кроків

Сегментуємо цільовий ринок за допомогою 5W

  • What (що) – опис конкретних властивостей товару/послуг;
  • Who (хто) – характеристика потенційного клієнта;
  • Why (чому) – чим керується споживач під час вибору товару чи послуги;
  • When (коли) – час здійснення покупки;
  • Where (де) – місце продажу товару/послуг.

Різниця поколінь як сегментація ЦА

Сегментуємо цільовий ринок за допомогою 5W

  • What (що) – опис конкретних властивостей товару/послуг;
  • Who (хто) – характеристика потенційного клієнта;
  • Why (чому) – чим керується споживач під час вибору товару чи послуги;
  • When (коли) – час здійснення покупки;
  • Where (де) – місце продажу товару/послуг.

Цільова аудиторія та різниця поколінь

РІЗНИЦЯ ПОКОЛІНЬ X, Y, Z.

Покоління Х, 1965 – 1980р.

  • важливі матеріальні цінності та добробут
  • охоче пробують новинки, довіряють брендам
  • вміють заощаджувати, середній чек вище
  • найсприйнятливіше до реклами
  • визнають докладний опис реклами: Для чого це потрібно? Які переваги продукту? Який зиск я отримаю?

Як привернути увагу Х:

довести перевагу товару, його унікальність, довговічність
у рекламі для Х часто показують відомих та авторитетних людей

Як купують:

  • порівнюють, довго вибирають, аналізують, люблять купити все в одному місці, через «сарафан», вірять Інтернету

Потреби:

  • комфорт, унікальність, вибір, зручність, якість, надійність, практичність, експертність

Канали реклами:

  • ТБ, радіо, зовнішня, журнали, Інтернет, емейл-розсилки, контент-маркетинг, Facebook, SEO-оптимізація.

Покоління Y – міленіалі, 1980 – 2000 р.р.

  • розпещені діти
  • найбільше покоління підприємців
  • споживають менше за інших
  • приносить задоволення покупка одягу, взуття, косметики, спорттоварів
  • люблять подорожувати, здорову їжу, вважають калорії
  • не перетравлюють об’ємні тексти
  • фокус уваги – 12 сек.

Як привернути увагу Y:

  • знижки мають першорядне значення
  • ефект «до/після», теми любові та романтики, зовнішності, здоров’я, екології, духовного зростання, атрибути успішного життя
  • емоційні короткі меседжі, показати враження від покупки, інноваційність продукту, нові перспективи, розв’язання проблеми нестандартними методами
  • вибудовувати відносини, створювати спільноти
  • реальні відгуки клієнтів
  • пропонувати акції, промокоди, купони, знижки, кеш-беки, розіграші призів, розпродажі, програми лояльності
  • використовувати у рекламі образи пересічних людей
  • стимулювати контент користувача.

Як купують:

  • читають відгуки, коментарі, дивляться огляди, соцмережі брендів, довіряють думку друзів та знайомих

Потреби:

  • жити тут і зараз, отримати вигідну пропозицію, наголосити на своїй унікальності.

Покоління Z, 2000 – 2012 р.р.

  • не пам’ятають життя без Інтернету
  • становлять 1/3 населення планети
  • керують ~40% усіх покупок
  • невдовзі ця група задаватиме тон моді та впливатиме на тренди.
  • у їхньому вихованні беруть участь блогери з YouTube, Tik Tok, Instagram та ін.
  • стандартні вирви продажів на них не працюють
  • підтримувати зв’язок із ними виключно через Інтернет
  • люблять квести, сучасні розваги, 3d-viar, модний одяг, нові емоції
  • планують інвестиції в освіту, хочуть багато подорожувати
  • вкрай чутливі до сервісу та якості

Як привернути увагу Z:

  • фокус уваги – 8 секунд
  • не перетравлюють довгі відео та тексти
  • сприймають інформацію візуально (короткі відео, війни, інфографіка, GIF-анімація, ілюстрації)
  • технології, креатив, опитування, впливові блогери, гейміфікація та інтерактив, постійно щось нове
  • гібридні формати – ігри, флешмоби, відеоконференції, серії динамічних та статичних зображень

На які види поділяється цільова аудиторія

Основні види ЦА:

  • Споживач
  • Покупець
  • Потенційні Покупець та Споживач

Неочевидна ЦА

ЗМІ, фінансові установи, податкові, інвестори, співробітники, конкуренти, партнери (постачальники, рекламодавці).

Висновки

малюнок кольорових кол з центром що має на увазі цільова аудиторія

Вивчення та опис ЦА – важливий етап для побудови платформи Бренду. Робота над цим етапом дозволить розробити позиціювання Бренду та визначить успіх вашого бізнесу. Процес вивчення цільової аудиторії не припиняємо.

У Вас виникли запитання на тему статті? Задавайте їх через форму зворотнього зв’язку. Для цього перейдіть за посиланням ТУТ.

Ви хочете проконсультуватися за своїм проєктом? Призначайте зустріч онлайн! Для цього перейдіть за посиланням ТУТ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *