РЕБРЕНДИНГ
Брендинг

Ребрендинг. Як зробити за 5 кроків?

Ребрендинг передбачає оновлення візуальних та текстових елементів бренду, які представляють ваш бренд для цільової аудиторії. Це допомагає створити позитивний імідж, який підвищує інтерес споживачів та, як наслідок, продажу.

Перш ніж розпочати ребрендинг, необхідно визначити причину, через яку ви вирішили зробити зміни. Потім проаналізуйте ринок, вивчивши, хто ваша цільова аудиторія та які її потреби. Після цього проаналізуйте своїх конкурентів – що вони роблять і що вони пропонують, і як це відбивається на сприйнятті їхніх брендів.

Зрозумівши ринок, на якому ви працюєте, можна розпочати створення своєї нової стратегії бренду або довгострокового плану брендингу. Залежно від мети вашого ребрендингу, це може бути просто новий логотип або новий образ бренду з новим повідомленням та переглянутою місією. Запишіть точно, що ви плануєте змінити та які зміни є найважливішими. Це допоможе вам розставити пріоритети у задачах ребрендингу. Зрештою, публічно оголосіть про свій новий бренд.

Докладніше про кожен із 5 кроків ребрендингу.

Визначте причину вашого ребрендингу

Зміст

Кінцева мета будь-якого ребрендингу – змінити ставлення до компанії.Які ж причини оновлення бренду? 

  • Коли цінності бренду не зрозумілі: Без чіткого позиціювання бренду неможливо виділитися і натомість конкурентів. Якщо вам не вистачає диференціації, може знадобитися ребрендинг.  
  • Коли ваш бренд застарів: Часи змінюються і бренди також. Іноді брендинг стає застарілим чи просто недоречним. Застарілі елементи бренду можуть включати все: від старого лого, який тепер виглядає непрофесійно, до слоганів і повідомлень, які не пов’язані з цільовою аудиторією.
  • Коли старий брендинг не є бізнесом: існує розрив між тим, як компанія хоче, щоб її сприймали й тим, як вона насправді розглядається клієнтами. Це може відбуватися в міру розвитку бізнесу, наприклад, при зміні продукту або послуги, а також при оновленні місії компанії.
  • Коли ринок еволюціонує: ринки постійно змінюються і те, що призвело до успіху, може виявитися недостатнім, щоб підтримувати успіх. Брендинг має змінюватися разом із ринком, щоб залишатися актуальним. Наприклад, коли Starbucks стали популярними у 1990-х роках, Mcdonald’s відповіла не лише пропозицією нової лінійки кави та продуктів типу кафе, а й зробила це під новим суббрендом McCafe.
  • Коли ви хочете вийти на новий ринок: у міру розвитку бізнесу зростає та його аудиторія. Хоча деякі компанії можуть дотримуватися цінностей старого бренду, виходячи на нові ринки, але, ймовірно, що основне посилення доведеться скоригувати, щоб звернутися до іншого набору споживчих потреб і болючих точок.
  • Коли змінюється політична ситуація у світі. Коли принципи твоєї країни не співпадають з принципами деяких країн.

Приклад

Так  виробник РУНА змінив назву одного з продуктів: соус краснодарський  змінив на соус український. При цьому викресливши назву.

Ребрендинг. Як зробити за 5 кроків?
Нова назва соусу

Іноді таке явище як  Війна зриває маски: бренд морозива «Бєлая Бяроза» виявився українським і вже змінив назву

Ребрендинг. Як зробити за 5 кроків?
Тепер нова назва та український виробник

Ребрендинг може вимагати великих вкладень часу та ресурсів, тому найкраще зрозуміти справжню причину ребрендингу. Витратьте час, щоб розглянути причини, вказані вище і поділіться своїми думками з усіма зацікавленими сторонами у вашій команді, щоб заручитися їхньою підтримкою та домовитися про все до того, як половина роботи буде виконана.

Можна стверджувати,що ребрендинг не повинен впасти вам на голову,бо ви ж моніторили ринок: уточнювали ЦА,досліджували конкурентів, Про це я писала у статтях Платформу Бренду та Цільова авдиторія: як визначити та навіщо це потрібно.

Якщо ні,то починаємо спочатку формувати платформу бренду

Проведіть дослідження ринку

Зберіть інформацію про ринок, щоб зрозуміти, як купує цільова аудиторія, які її потреби, і як ви можете встановити з нею контакт. Досліджуйте конкурентів, щоб побачити, наскільки вони були успішними у створенні та впровадженні ефективної фірмової символіки. Важливо провести обидва типи досліджень, щоб обґрунтувати свою стратегію ребрендингу.

Дослідження цільової аудиторії

Проведіть маркетингові дослідження, щоб не тільки краще дізнатися про ваших існуючих клієнтів, а й познайомитися з вашою потенційною цільовою аудиторією. Подумайте, як ребрендинг вплине на існуючих клієнтів, запитайте себе, чого вони справді хочуть, і що їх мотивує. Там, де це можливо, зберіть дані про демографічну структуру цільової аудиторії, потреби, больові точки та інтереси.

Це також можна зробити за допомогою мого Гайду ПОСІБНИК ЯК СТВОРИТИ СВІЙ БРЕНД САМОСТІЙНО

Дослідження конкурентів

Для цього не обов’язково наймати дорогих спеціалістів. Це можна зробити за допомогою мого Гайду ПОСІБНИК ЯК СТВОРИТИ СВІЙ БРЕНД САМОСТІЙНО

Зразковий список питань, на які потрібно відповісти під час аналізу конкурентів:

  • Що пропонують ваші конкуренти та як вони себе позиціонують?
  • Що ви робите краще, ніж ваші конкуренти?
  • Що ваші конкуренти роблять краще за вас?
  • На яку цільову аудиторію орієнтовані ваші конкуренти?
  • Які елементи брендингу та канали комунікацій використовують?
  • Що кажуть клієнти про вашу конкуренцію?

Відповівши на ці питання, ви можете зрозуміти, чим відрізняється ваш бізнес і де ви можете покращити своє позиціювання. Ваше основне завдання тут – зрозуміти ваші сильні та слабкі сторони порівняно з конкурентами та підкреслити ці відмінності у потрібному для себе світлі.

Розробка нової стратегії бренду

Стратегія бренду – це ваш довгостроковий план побудови та підтримки нового бренду. Це, по суті, план гри, який описує позиціювання бренду, а також усі елементи, які мають бути оновлені, щоб показати це позиціювання, як саме вони будуть оновлені та коли вони будуть оприлюднені.

Визначення позиціювання бренду

Позиціювання бренду – це те, що споживачі думають про бренд. Короткий опис того, як ваш бізнес вписується в ринок та уми споживачів, яку нішу ви займаєте. Щоб розробити власне позиціювання бренду, подумайте про Цінність  вашої компанії та про те, як ви хочете представити його споживачам. Переконайтеся, що ви вибрали одну перевагу. Його буде набагато простіше донести до свідомості та підкорення ваших клієнтів.

Прочитати можна також у моїй статті Цінності Бренду

Створіть повідомлення бренду

Повідомлення бренду – те, що пов’язує позиціювання бренду з ринком. Воно включає все: від назви вашої компанії та слогана до візиток ваших співробітників. Це все, що каже вашій авдиторії, що таке ваш бренд, що він означає і як він виконує місію вашої компанії. Щоб досягти своєї мети, визначте, які повідомлення вам потрібно налаштувати або створити, і зосередьтеся лише на цих елементах. Переконайтеся, що всі повідомлення узгоджені.

Відмінний приклад ефективного, згуртованого та послідовного обміну повідомленнями про бренд можна знайти у рекламній компанії Red Bull. Гасло “Red Bull окриляє” передає відчуття неймовірного досягнення, що підживлюється напоєм. Протягом багатьох років компанія підтримувала постійний обмін повідомленнями, пов’язуючи свій слоган з різними видами неймовірних досягнень, включаючи екстремальні види спорту та трюки, що увійшли до книги рекордів Гіннеса.

Приклад

Відео з каналу Reb Bull на Youtube

Визначення потреб та термінів ребрендингу

Коли ви визначилися з позиціонуванням та повідомленнями бренду, намітте додаткові елементи, які потрібно буде оновити. Це може включати ваш логотип, дизайн сайту, облікові записи у соціальних мережах, друковану рекламу, упаковку, уніформу співробітників тощо.

Ось дев’ять основних елементів нового фірмового стилю:

  • Назва компанії: У деяких випадках компанії змінюють свою назву в рамках ребрендингу. Це зазвичай відбувається, коли бізнес розширився і його назва більше не показує те, що він пропонує, або де він це пропонує.
  • Логотип – це перше, що помічають люди. Хороший логотип може багато розповісти про ваш бізнес. Коли ваш бізнес росте та розвивається, ви можете оновити логотип, щоб відправити нове повідомлення на ринок.
  • Слоган: Коли змінюється бізнес чи ринок, слоган теж має змінюватись. Це допоможе бізнесу краще спілкуватися та спілкуватися зі своєю цільовою аудиторією.
  • Маркетингові матеріали: Усі маркетингові матеріали, що використовуються бізнесом, мають бути оновлені після ребрендінгу: від брошур та каталогів до візитних карток . Це забезпечує постійну присутність бренду.
  • Упаковка: Бізнес, який продає та виробляє товари, має також оновити упаковку, щоб показати новий імідж бренду. Недостатньо просто змінити старий логотип на новий. Можливо, вам потрібно змінити тип упаковки , кольори та розміри етикеток, шрифти і навіть матеріали.
  • Вивіски: Бізнес, який має торгові точки оффлайн, повинен подбати про те, щоб оновити вивіски в найкоротші терміни після ребрендингу. Без цієї зміни клієнти будуть спантеличені.
  • Сайт: кожен бізнес має оновити свій сайт після ребрендингу, щоб він відповідав новому бренду замість старого. Підприємства, які проводять легкий ребрендинг, можуть оновити свій існуючий сайт, тоді як ті, хто проводить повний ребрендинг, швидше за все, мають створити новий сайт.
  • Соціальні мережі: компанії, що проходять ребрендинг, повинні оновити всі свої облікові записи в соціальних мережах новими елементами бренду.
  • Реклама: те, як рекламується бізнес, зміниться після ребрендингу. Це стосується й онлайн та офлайн реклами, такий як Roll-up або листівки .

Після того, як ви склали список носіїв фірмового стилю, створіть приблизний план того, коли вам потрібно оновити кожен з них. Крім того, запишіть, хто братиме участь у ребрендингу і, якщо це застосовно, якою буде зразкова вартість. Додайте у свій план нотатки про деталі бренду, якими ви хочете поділитися зі співробітниками з ребрендингу. Наприклад про фірмові кольори та шрифти.

Оновіть свій фірмовий стиль

Використовуючи свій план з попереднього пункту як посібник, пропрацюйте з вашою командою всі елементи вашого бренду. Намагайтеся не вибиватися із графіка, але публікуйте нові елементи бренду лише тоді, коли вони будуть повністю готові. У вас не буде іншого шансу справити перше враження

Забезпечте доступ до матеріалів кожному члену команди. Збережіть вихідні файли у форматах .cdr або .pdf вони знадобляться вам під час друку візиток, листівок, стікерів та іншої поліграфії.

Рекламуйте та підтримуйте новий бренд

Після того, як ви оновили фірмовий стиль, настав час уявити світові свій новий бренд. Це важливий етап, оскільки він дозволяє контролювати, як потенційні клієнти дізнаються про новий бренд і гарантує, що існуючі клієнти не втратять вас в інформаційних потоках.

П’ять способів популяризації вашого нового бренду:

  • Email маркетинг: Перше, що потрібно зробити – це повідомити свою існуючу клієнтську базу за допомогою маркетингу електронною поштою. Це простий і дешевий спосіб уявити новий бренд своїм клієнтам, а також пояснити, чому ви провели ребрендинг і що цей ребрендинг означає для них.
  • Використовуйте соціальні мережі: Оголосіть про свій ребрендінг у соціальних мережах. Це може бути гарною можливістю для охоплення існуючих клієнтів, а також пояснює новим відвідувачам, чому змінюється зовнішній вигляд і, можливо, зміст вашого профілю.
  • Отримайте освітлення в пресі: Створіть та поширить пресреліз, щоб отримати доступ до місцевих та національних новин. Або домовитеся з місцевими пабликами у соціальних мережах.
  • Проведіть захід: для компаній з оффлайн точками продажу, чудовий спосіб представити новий бренд – це провести захід. Особливо добре цей спосіб підходить для магазинів, кафе та ресторанів.
  • Спробуйте спільний маркетинг: Співпрацюйте з іншою компанією, щоб рекламувати свій новий бренд. Наприклад, магазин з продажу косметики може пропонувати покупцям сертифікат на сеанс масажу в салоні-партнері, автомобільний сервісний центр з мийкою або магазином запчастин тощо. Так ви не тільки створите прибуткове партнерство, але і представите свій новий бренд нової аудиторії.

Висновки

Ребрендинг – це не одномоментна робота, а безперервний і послідовний процес по уявленню, підтримці та зміцненню нового бренду. Щоб ребрендинг був успішним, кожен підрозділ вашого бізнесу має взяти участь у процесі та зробити свій внесок у його просування як усередині, так і зовні компанії, незалежно від того, скільки у вас співробітників: 3 або 300. Співробітники, які займають центральне місце у зусиллях по ребрендингу, повинні бути доступні іншим співробітникам: це гарантує, що нові повідомлення будуть послідовними по всіх каналах.

Від автора

У цій статті я надала загальні теоретичні основи про ребрендинг. Цього має бути достатньо для подальшого створення Бренду за допомогою мого Посібника ( Гайду) Як створити свій Бренд самостійно за 5 кроків 

У Вас виникли запитання на тему статті? Задавайте їх через форму зворотнього зв’язку. Для цього перейдіть за посиланням ТУТ.

Ви хочете проконсультуватися за своїм проєктом? Призначайте зустріч онлайн! Для цього перейдіть за посиланням ТУТ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *