SWOT аналіз
Брендинг

SWOT аналіз як інструмент створення Стратегії

Що таке SWOT аналіз?

Зміст

SWOT аналіз є елементом платформи Бренду. Про платформу Бренду я писала у своїй статті Платформа Бренду

Краще розглянути спочатку значення абревіатури

  • Strengths (Сили);
  • Weaknesses (Слабкості);
  • Opportunities (Можливості);
  • Threats (Загрози).

Тобто треба розглянути наступні чинники :

Сильні, слабкі сторони, можливості та загрози.

  • Сильні сторони – це те, що дає вам віру у ваш проєкт
  • Слабкі сторони це те, що треба змінити.

А зручніше це виглядає як матриця.

Перед Вами матриця SWOT- аналізу

Таблиця 1

Внутрішнє середовищеS — список сильних сторін, переваг(+)W – список слабких сторін,  недоліків (-)
Зовнішнє середовищеO — список можливостей, перспектив (+)T — список загроз та ризиків (-)
SWOT- аналіз

Де використовується SWOT аналіз?

Матрицю  використовують у стратегічному плануванню як зручний інструмент аналітики 

З появою SWOT-моделі аналітики отримали інструмент для своєї інтелектуальної роботи. Відому, але розрізнену й безсистемну інформацію про стан справ у фірмі й конкуренте оточення SWOT-аналіз дозволив сформулювати аналітикам у вигляді логічно погодженої схеми взаємодії впливів, слабкостей, можливостей і погроз.

Виникла модель стратегічного планування  із застосуванням розширеної SWOT-матриці,де було запропоновано організувати розробку стратегії, як послідовність кроків:

  • Аналіз зовнішнього оточення;
  • Аналіз внутрішнього оточення;
  • Побудова стратегій і тактичних дій.

На які питання треба відповісти при заповненні матриці SWOT- аналіз?

 Матриця SWOT- аналізу

Таблиця 2     

S — список сильних сторін, переваг(+)
 Що є найкращого?
 За що полюбляють клієнти?
 Чому вважають за краще працювати з нашою компанією? 
Які властивості виділяють серед конкурентів?
 Чим можна пишатися?
 Які переваги мають наші співробітники, в порівнянні з іншими організаціями?
Який позитивний досвід, ресурси чи активи має наша компанія?
W – список слабких сторін,  недоліків (-)
Які недоліки нашого бізнесу?
На що найбільше скаржаться наші споживачі?
Що не влаштовує найбільше наших співробітників?
Яких джерел для зростання нам не вистачає?
Що роблять конкуренти кращими за нашу компанію?
Що не влаштовує наших партнерів чи контрагентів?
Які мінуси вбачають в організації бізнес-процесу власники чи керівники?
O — список можливостей, перспектив (+)
Які умови будуть більш сприятливими для розвитку бізнесу?
Що може допомогти нам у досягненні мети?Яких резервів не вистачає та де їх взяти?
Чи можливо знайти інформацію, яка буде корисна? Де?
Які зміни у бізнес-процесі можуть покращити результат?
Який персонал може допомогти нам у виконанні завдання?
T — список загроз та ризиків (-)
Чи знаємо конкурентів «в обличчя»?
Хто вони?
Що може змусити нас піти з ринку?
Які постачальники нас часто підводять?
Що буде з бізнесом, якщо потік клієнтів зменшиться?
Яка мінімальна кількість клієнтів робить бізнес рентабельним?
На яку суму потрібно продати товарів чи послуг, щоби бізнес був рентабельним?

Як на основі матриці SWOT- аналіз розбудувати стратегію поведінки?

Будуємо матрицю рішень. Перехресна робота з пунктами дає стратегію поведінки:

S та O (Стратегія прориву)

Підсилюємо свої плюси

S та T (Стратегія перехідного періоду)

За допомогою внутрішніх можливостей уникнути зовнішніх загроз.

Патентуємо свою послугу. Проводимо активний брендінг.

Розробляє рекламну компанію, активізуємо роботу у соцмережах

W та O (Стратегія перехідного періоду)

Перетворити мінус на плюс, а недоліки в силу за допомогою перспектив та можливостей.

Пропонуємо нові послуги та проводимо широке опитування в мережах

W та T (Стратегія виживання)

Проводимо широку рекламну компанію із роз’яснення унікальності своєї послуги

Складаємо план заходів для всіх негативних факторів у таблиці.

Приклад матриці рішень

Маємо приклад. Салон краси.

За допомогою мозкового штурму  заповнюємо Матрицю SWOT- аналізу

Внутрішнє середовищеS — список сильних сторін, переваг(+)
Майстри пройшли курс у знаменитого майстра Х
Кожен місяць проходять  навчання у столиці
В послугах є унікальні пропозиції (ботокс волосся)
У штаті є майстер що має Гран – прі
W – список слабких сторін,  недоліків (-)

Ціна вище середньої по місту на 5%
Багато конкурентів за місцем розташування
Невигідне розміщення( не на червоній лінії)
Нерівномірне завантаження майстрів
Мала популярність
Мало відгуків
Майстри невпевнено просять фото робіт
Зовнішнє середовищеO — список можливостей, перспектив (+)
Є можливість запросити майстра манікюру 
Є можливість запропонувати дорогу процедуру – фарбування довгого волосся новою технікою
Є можливість домовитися про паркування
T — список загроз та ризиків (-)
Є ризик втрати кадрів
Є ризик втрати доходу,втрати конкурентоспроможності
Є ризик боргів за аренду

В результаті маємо наступну матрицю рішень

S+O Стратегія прориву

Підсилюємо плюси

  1. Виставить вакансію на майстра манікюра та педикюра
  2. Ввести в послуги дорогу процедуру фарбування довгого волосся

S+T Стратегія перехідного періоду за допомогою внутрішніх переваг нівелюємо зовнішні погрози

  1. Створюємо УТП
  2. Розвиваємо бренд

W+O Стратегія перехідного періоду

  1. Створюємо пабліки у соціальних мережах
  2. Викладаємо фото
  3. Робимо рекламу

W+T Стратегія виживання.Нівелюємо всі негативні фактори у W та T

  1. Запроваджуємо таргет на місце розташування
  2. Проводимо тренінг з клієнтського сервісу

Такий план дій є фактично Стратегічним плануванням.

Висновки

  1. Як спосіб прийняття стратегічних рішень SWOT- аналіз є достатньо простим та наочним.
  2. Може використовуватися для стратегій розвитку товару, послуги, компанії, людини чи будь-якої організації та країни.
  3. Має мінус у тому,що є суб’єктивним методом.Як варіант треба залучати до спільної роботи декілька спеціалістів.
  4. Потребує постійного перегляду, тобто повторення.
  5. Потребує встановлення цілей за методикою SMART
  6. Не потребує розрахунків,але й не дає конкретики у цифровому вигляді.

У Вас виникли запитання на тему статті? Задавайте їх через форму зворотнього зв’язку. Для цього перейдіть за посиланням ТУТ.

Ви хочете проконсультуватися за своїм проєктом? Призначайте зустріч онлайн! Для цього перейдіть за посиланням ТУТ

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *